Flexleasing betaler sig – når du gør det rigtigt!

Maksimer din bil-pakke - og få det fulde ud af dit bilbudget!

Vil du vide mere og reg. afgift og Flexleasing?

Lad os slå fast som det første – at Flexleasing faktisk kan betale sig - men det er meget vigtigt, at man ikke tror, at man kan komme fra en Skoda Fabia og til en Audi A6 for de samme penge. For at vide hvordan ens biløkonomi ser ud i sin helhed, så er det alfa-omega, at man som leasingkunde kender alle parametre og præmisser ved sin leasingaftale. For flexleasing kan betale sig, hvis man gør det rigtigt.

Der går historier om, hvordan nogen har kunne køre i Ferrari for 2.500 kr. Om måneden med Flexleasing – og hvordan de så efterfølgende har fået en regning på 50, 70 eller 100.000 kr. fordi, at de var nødt til at komme af med bilen med et tab.
Dette er et eksempel, som er sat meget firkantet op, men pointen er den samme, om så man leaser en Audi A4 stationcar.

Hvis ikke, at der er indbygget en naturlig afskrivning på bilens handelspris, uden dansk reg. afgift i leasingaftalen, så vil der alt andet end lige være en negativ difference på bilens reelle markedsværdi efter leasingperioden, og den indbyggede restværdi. – Pointen bliver understreget længere nede i indlægget.
I Danmark har vi været ”vant til”, at købe vores biler med den fulde danske reg. afgift. Når man købte bilen, så lavede man en finansieringsaftale, hvis man naturligvis ikke havde pengene hjemme i madrassen. I den her finansieringsaftale, så skulle man sørge for, at man altid var på forkant med bilens værditab. Det vil sige, at man skulle huske at have en afvikling på sit billån, så man kunne indfri lånet ved at sælge bilen, uden at man skulle finansiere en evt. Difference.

Det samme gælder ved Flexleasing aftaler.
I alle flexleasing aftaler er der indbygget dét, som bliver kaldt for ”Restværdien”. Den skal afspejle hvad den forventede værdi på bilen er uden reg. afgift, når leasingperioden er slut.
Hvis man som leasingkunde skal kunne vide, om den indbyggede restværdi er retvisende ift. Markedsværdi, afskrivning m.m. så er det naturligvis meget vigtigt, at man får oplyst bilens handelspris uden reg. afgift ved leasingaftalens opstart.
Bilens handelspris skal man naturligvis sammenholde med den indbyggede restværdi i leasingkontrakten. Så kan man få overblik over, om afskrivningen er tilpas ift. Markedet.

Hvor meget er den normale afskrivning på - dvs. hvordan fastsættes Restværdien?

Ved normalt kørselsbehov på op til 25.000 km årligt, så vil en ”normal” afskrivning være på ca. 15% af bilens værdi. Det er ligegyldigt, om værdien er ekskl. eller inkl. Reg. afgift.
Det vil sige, at en Audi A6 3,0 TDi st. Som i Danmark med fuld afgift koster ca. 500.000 DKR, den taber ca. 75.000 DKR i værdi på 12 mdr.. Hvis man derimod leasede den, så vil bilens værdi ca. være 160.000 DKR uden dansk reg. afgift, og dem ville man så tabe små 25.000 DKR på 12 mdr.
Hvis man kører ekstraordinært meget, så er det altid anbefalelsesværdigt, at man regulerer sin afskrivning og dermed også leasingydelsen, så den afspejler kørselsbehovet.
Så ”slipper” man alt andet end lige for ubehagelige overraskelser.

Konklusionen - Flexleasing betaler sig rent faktisk!

Der er ingen tvivl om, at man naturligvis skal kigge sig for, når man skal have ny bil. Det gælder både for bil på leasing aftaler, eller som købes med fuld reg. afgift.
Hvis man sørger for at have en korrekt opbygget leasingaftale, så vil der være et økonomisk incitament for at flexlease sin nye bil. Når bilen har en markedspris på 350.000 DKR eller mere med fuld dansk reg. afgift.
Se jer for, og kend præmisserne fra start. For så kan Flexleasing nemlig være en rigtig god løsning.

Udfyld felterne med dine kontaktoplysninger.
Så kontakter vi dig hurtigst muligt med mere information om Flexleasing.





Back to top